En Pau ha convidat una amiga seva, la Júlia.
La Júlia disposa d'un mapa que li ha donat el seu amic Pau.
Ha vist que hi ha assenyalats 13 punts d’interès de la ciutat de Terrassa.
Ha pensat, llavors, en fer un itinerari per visitar aquests llocs d’interès sense haver de donar molts tombs
Per cada ACTIVITAT, anoteu sempre el títol i número de l'activitat
Activitat 1: LA TRAJECTÒRIA
- El Mercat de la Independència,
- El Castell-Cartoixa de Vallparadís,
- L'Església del Sant Esperit,
- L'Església de Sant Pere,
- El Parc de Sant Jordi,
- L'Estació del Nord (RENFE),
- La Rambla Ègara,
- La Masia Freixa,
- El Monument de la Dona Treballadora,
- El Camp Olímpic,
- La Torre del Palau,
- L'Escola Industrial
a) Heu de procurar-vos un mapa de Terrassa en format PAPER. Teniu diverses opcions:
- Us recomano que us descarregueu i imprimiu el mapa de sota.
b) Heu de localitzar i assenyalar en ell, clarament, els mateixos punts (13) d'interès que a dalt hi ha indicats.
A l'hora d'assenyalar els llocs d'interès, és necessari: assignar-los un número de l'1 al 13 (en l'ordre que decidiu per fer el seu itinerari per a visitar-los, però assignant el punt 1 a l'Ajuntament i el punt 13 a la Torre del Palau. Heu d'escollir un itinerari que resulti més lògic a fer,
A continuació us proporcionem 13 imatges capturades de l'accés a Google Maps en les que es poden identificar la ubicació de l'Ajuntament i dels altres 12 indrets a visitar proposats, a més del camí a seguir a peu des de l'Ajuntament a cadascun d'ells. D'aquesta manera podreu situar els llocs d'interès amb exactitud. Utilitzeu-les per poder fer aquest apartat així com els següents.
Ajuntament - Mercat de la independència
Ajuntament - Castell Cartoixa-Vallparadís
Ajuntament - Església de Sant Pere
Ajuntament - Església del Sant Esperit, Plaça Vella
Ajuntament - Parc de Sant Jordi
Ajuntament - Estació del Nord (Renfe)
Ajuntament - La Rambla Egara
Ajuntament - La Masia Freixa
Ajuntament - El Monument de la Dona Treballadora
Ajuntament - el Camp Olímpic
Ajuntament - La Torre del Palau
Ajuntament - L'Escola Industrial
c) Fer (a sota del mapa) una llegenda que indiqui quins llocs correspon a cada número.
d) Un cop ho hagis fet i, tenint com a referència sempre, els carrers i les avingudes del mapa (et desplaces sempre caminant per carrers o avingudes i no per sobre encima dels edificis o construccions ), has de traçar sobre el mapa una trajectòria que passi per aquests 13 llocs d'interès i que sigui el més curta possible, començant a l'Ajuntament (serà el punt 1) i finalitzant a la Torre del Palau (serà el punt 13). Pinteu en el mapa el camí a seguir pels diferents punts, però sempre a través dels carrers i avingudes.
Activitat 2: EL TEMPS, CAMINANT
- a) Calcula quin serà el temps que trigarà la Júlia a fer tot aquest recorregut., sabent que ha recorregut 10 km i que camina a una velocitat mitjana (Vm) de 2 Km/h. Utilitzeu la fórmula següent:
Temps = espai recorregut / Vm
Anota una oració expressant la resposta
- b) Calcula quan temps trigarà en total si a més, dedica en cadascun dels 13 llocs d'interès, 30 minuts (= 0,5 h) per veure’l.
Anota una oració expressant la resposta
- c) Calcula quant temps dedicarà en total si també para a un bar, 30 minuts (= 0,5 h) per esmorzar i 1 hora per dinar?
Anota una oració expressant la resposta
Activitat 3: EL TEMPS,
EN BICICLETA I PATINET ELÈCTRIC
El Pau li proposa a la Júlia fer l'itinerari utilitzant 2 mitjans de transport no contaminants, la bicicleta i el patinet elèctric.
- a) Calcula quin serà el temps que trigarà la Júlia a fer tot aquest recorregut., sabent que ha recorregut 10 km i que en bicicleta es desplaça a una velocitat mitjana (Vm) de 10 Km/h. Utilitzeu la fórmula següent:
Temps = espai recorregut / Vm
Anota una oració expressant la resposta
- b) Calcula quin serà el temps que trigarà la Júlia a fer tot aquest recorregut., sabent que ha recorregut 10 km i que en un patinet elèctric i que es desplaça a una velocitat mitjana (Vm) de 15 Km/h. Utilitzeu la fórmula següent:
Temps = espai recorregut / Vm
Anota una oració expressant la resposta
Activitat 4: EL FENÒMENS METEOROLÒGICS
(ELS ESTATS DE L'AIGUA I ELS CANVIS D'ESTAT)
La Júlia i el Pau són uns fanàtics de la fotografia i dels fenòmens meteorològics.
Aquest curs han estat treballant els estats de la matèria i els canvis d'estat. Resulta que el fet que a l'atmosfera hi hagi molta aigua, provinent de l'evaporació de la superfície lliure dels mars i oceans per la calor del Sol i les diferències de temperatura al llarg de l'atmosfera, provoquen tot un seguit de fenòmens meteorològics relacionats amb els canvis d'estat de l'aigua:
Baf - Boira - Deixant blanc - Gebre - Gel - Neu - Núvol - Pedra - Pluja - Rosada
Aprofitant la visita de la Júlia, el Pau li proposa d'afegir una fotografia de cada un dels 10 fenòmens anterior a l'àlbum que comparteixen. Mireu de d'ajudar-los:
Cerqueu una fotografia de cada fenomen (DIFERENT a les del llibreweb) i les aneu inserint en un arxiu de processador de text (Word o Writer de Libre office.) i les imprimiu i les retalleu i enganxeu anotant a sota de cadascuna el nom del fenomen que correspon.
Activitat 5: L'ENERGIA SOLAR
A la Júlia li han dit que a la Rambla d'Egara està el MNACTEC (Museu Nacional de la Ciència i la Tècnica de Catalunya), i s'ha interessat moltíssim també per fer-li una visita. Així ho ha fet i, un cop a dins, ha pogut experimentar un nou món de sensacions: li han parlat d'energies, de forces, de pressions, de moviment, de calor,
En sortir del MNACTEC, la Júlia ha vist una paret plena de plaques solars o això li han dit. La Júlia encara no cap com funcionen. No li ha quedat molt clara l'explicació del monitor.
Descriu-les amb 30 línies com a màxim.
Per redactar-la, pots fer-te aquestes preguntes:
- Què son?
- Per a què serveixen?
- Com s’han de col·locar i orientar?
- Quina diferència hi ha entre plaques tèrmiques solars i plaques solars fotovoltaiques?


- Què son?
- Per a què serveixen?
- Com s’han de col·locar i orientar?
- Quina diferència hi ha entre plaques tèrmiques solars i plaques solars fotovoltaiques?

Plaques tèrmiques

Plaques fotovoltaiques



















Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada